Total Pageviews

Sunday 16 December 2012

香蕉海绵蛋糕~~~赞!


“香蕉”我家是很不受欢迎的水果,只有炸香蕉有人吃,其余的应该没人欣赏。


我为了打破的传统,在blog找了很久,终于让我找到了合适他们口味的香蕉蛋糕。


这也是第一次在今天的早餐就被扫个精光,因为这蛋糕真的很好吃!值得大家一试.



食谱取自Sonia@Nasi Lemak Lover

3 Eggs 蛋 (medium)
130g sugar 糖
200g Banana 香蕉(Ripe & cut into small pcs)切小块
150g cake flour 低粉
1/2 tsp Baking powder 发粉
1/4 tsp Baking soda 小苏打
100g Corn oil 粟米油
1/8 tsp vanilla Rum, optional (I use homemade vanilla Rum)

Method:
1. Preheat oven to 160 degree C.(我用170度)
2. Grease & line a 8" round tin with paper (i made it into loaf pan).我用8’脱底模)
3. Sieve flour, baking powder & soda together. Sieve twice & set aside.
4. Beat eggs, sugar , Rum & banana at max speed in a mixer till stiff/ribbon stage.
5. Fold in flour & mix well. (either use spatular or hand to mix)
6. Add in corn oil & mix well till batter is shiny & flowing.
7. Bake for 40 - 45mins.(我烤35mins)

5 comments:

  1. 第一次到访,就闻到好香的香蕉蛋糕味,
    mmm。。。。。。。。。。。好绵哦,
    可惜迟了一步,没得吃,
    只好借食谱了。谢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 谢谢你的拜访! 这蛋糕真的很香又很绵。

      Delete
  2. 你好,请问蛋一直快速打发吗?打发好还有气泡跟果肉吗?怎样测试已经打好呢?面粉要分次加入吗?用刮刀是怎样搅拌方式呢?需要一边搅拌一边转盘吗?油是一次倒完下去吗?搅拌好是不是还很浓稠的呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 欢迎你的拜访。。。我就把蛋,糖及香蕉粒打至蓬松,可在蛋糕糊上画8而不会立刻消失就可把面粉加入。我用手提搅拌器以慢数度搅均,而在油的部分,我先把一点面糊加进油里,搅均了再倒入其余的面糊内再搅均。搅拌好的面糊不会很浓稠。 希望你试了过后让我知道口感如何。

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete